Ryż na mleku z jabłkami i cynamonem

Dzisiaj pierwszy raz coś na słodko. Przepis, który dla Was przygotowałem to powrót do smaków dzieciństwa Waszych matek, dziadków, a może i nawet Waszych! Ryż na mleku z jabłkami i cynamonem może kojarzyć Wam się z domowym ciepłem, z rodziną. Jest to propozycja tania, smaczna, bardzo zdrowa i pożywna ze względu na ryż, który zawiera mnóstwo białka roślinnego. Ponadto ryż jest dietetyczny, a mleko użyte w przepisie można zastąpić mlekiem odtłuszczonym lub sojowym tworząc danie wegańskie. Warto także dodać to, że ryż nie zawiera glutenu!
Przepis na ryż na mleku z jabłkami i cynamonem znałem pewnie z rodzinnych opowieści matki lub babci. W "orginalnym" przepisie jabłka krojone były w drobną kostkę, a następnie smażone. Mnie taka opcja nie przypadła do gustu. Smak jabłka w tym wypadku był zdecydowanie za mało intensywny, więc spróbowałem z jabłkami startymi na mus i był to strzał w dziesiątkę!

Ryż na mleku z jabłkami i cynamonem



Potrzebne składniki:
-100 gramów ryżu;
-jedno jabłko;
-cukier;
-cynamon;
-mleko;
-szczypta soli.

Sposób przygotowania:
1. Ryż ugotować w osolonej wodzie. W międzyczasie zetrzeć jabłko.

2. Kiedy ryż się ugotuje odcedź go i przełóż do miski. Jabłka podsmaż na patelni dodając cukier i cynamon. Ja dodałem dwie łyżeczki cukru i tyle samo cynamonu. 

3. Gdy jabłka są podsmażone dodaj do nich ryż, zalej mlekiem i smaż przez minutę. Mleka dodaj tyle ile lubisz. Ja wolę konsystencję przypominającą zupę mleczną, więc dodałem dużo mleka. Propozycja ze zdjęcia zawiera około 50ml mleka.

4. Podsmażone składniki wyłóż na miseczkę, talerz i podawaj oprószone cynamonem.

Smacznego!

This entry was posted on środa, 6 maja 2015 and is filed under ,,,,,,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply